Image Image Image Image Image
Scroll to Top

To Top

Blog

08

Maj
2013

In Blog

By Olga Wyszkowska

Wilq w roli (prawie) głównej

On 08, Maj 2013 | In Blog | By Olga Wyszkowska

Czekaliśmy, czekaliśmy i w końcu jest. Kolejna odsłona kampanii Hoop Coli z Wilqiem!

Wykonanie – szczególnie od strony postprodukcyjnej, kolejny raz nie powala, jednak trzeba przyznać, że operatorsko jest już trochę lepiej niż w teaserze.

Jeśli chodzi o pomysł – wszystko ma ręce i nogi i jakoś się ze sobą klei – hasło i jednocześnie główna idea kampanii: „Hoop Cola daje super moce”, doskonale współgra z postacią Wilqa
i uzasadnia jego wykorzystanie w produkcji. Przedstawione scenki są dosyć zabawne (raczej
na uśmiech niż zrywanie boków) a dzięki specyficznemu rodzajowi zaprezentowanych w nich super mocy, wpisują się w klimat komiksu.

Co prawda postać Wilqa, jak i humor użyty w nowym spocie, są dosyć ugrzecznione (zawsze wzrusza mnie ta polska powściągliwość i brak odwagi, żeby zrobić coś inaczej niż cała reszta byle jakiej masy), ale przynajmniej wszystko jest w nim dobrze przemyślane i spójne.

Jeśli mam na coś ponarzekać – a narzekać lubię 🙂 to przede wszystkim na to, że twórcy kampanii dali Wilqowi rolę narratora, a nie głównej postaci. Jestem pewna, że dla fanów twórczości Mincewiczów (których jest pewnie niemało, skoro Hoop Cola zdecydowała się na skorzystanie z wizerunku stworzonego przez nich bohatera) bardziej komiksowy, a mniej realny świat i nieco bardziej obecny w nim Wilq, byłby znacznie większą zachętą do kontaktu z marką.

Z drugiej strony domyślam się, że dla Hoop Coli istotne było pokazanie produktu i grupy docelowej, dlatego powstały scenariusz spotu jest pewnie jakąś formą kompromisu.

Ogólna ocena: pozostawienie włączonego telewizora, w trakcie emisji spotu, nie grozi śmiercią ani kalectwem. Chyba.

Tags | , , , ,